Vijf tips om jouw administratie op orde te krijgen

  by    0   0

Graag geven we je in dit artikel een paar tips om jouw administratie op orde te krijgen. We delen ze graag met je. Doe er jouw voordeel mee!

De eerste tip: Mappen

Wanneer je een administratie op papier hebt is het verstandig om mappen te gaan gebruiken. Je kunt ordners gebruiken om de papieren in te bewaren. Ook digitaal is het natuurlijk slim om gebruik te maken van folders op je computer. Doe dit bij je email en ook bij je bestanden. Wanneer je bestanden op de computer bewaard is het slim om dit in de cloud te doen. Het is dan ongeacht de locatie gemakkelijk te benaderen. Ook zal je de gegevens nooit kwijt kunnen raken.

 

De tweede tip: Inbox op orde

Heb je een inbox welke helemaal vol zit met mails? Doe je best om alles snel en goed af te wikkelen. Reageer snel op berichten en breng ze vervolgens onder in een map. Het schept orde en rust in je koppie.

 

De derde tip: Facturen per kwartaal verwerken

Het is belangrijk om de aangift btw op tijd te doen. Het is verstandig om de inkoop en de verkooopfacturen ieder kwartaal aan te leveren om dit zo correct en goed te doen. Je kunt ook van een app gebruik maken om dit te doen.

 

De vierde tip: Referentienummers

Geeft alles een uniek nummer. Het is zo gemakkelijker om zaken terug te vinden. Een klant een eigen nummer, een referentienummer voor correspondentie en ook voor mappen bijvoorbeeld.

Tip vijf: Gebruik een opdrachtbevestiging

Het is goed om een opdrachtbevestiging te maken waar alles duidelijk op staat. Gebruik de basis gegevens van de klant (NAW) en ook een korte omschrijving van wat je gaat uitvoeren. Natuurlijk dien je de prijs en de betalingstermijn te vermelden.

 

Doe je voordeel met deze vijf tips!

Related Posts

[vc_row el_position="first last"][vc_column][vc_accordion el_position="first"][vc_accordion_tab title="Het verschil tussen boekhouder en accountant? Waar moet je nu voor kiezen?"][vc_column_text el_position="first last"]
unsplash-aWanneer je de term boekhouder of accountant hoort, dan haal je onbewust en mogelijk ook bewust wel eens door elkaar wat ze precies doen. Sommige ondernemers noemen hun boekhouder bijvoorbeeld hun accountant. Ze doen dit, omdat het gewoon veel mooier en beter klinkt. Of doen ze dit omdat ze denken, dat een boekhouder en een […]


READ MORE →

[/vc_column_text][/vc_accordion_tab][vc_accordion_tab title="Vijf tips voor je BTW-aangifte (deel 2)"][vc_column_text el_position="first last"]
unsplash-fWe gaan graag verder met het geven van meer nuttige tips rondom de BTW aangifte. De tips zijn misschien al bekend. Het kan echter nooit kwaad om je geheugen wat op te frissen.


READ MORE →

[/vc_column_text][/vc_accordion_tab][vc_accordion_tab title="Vijf tips voor je BTW-aangifte (deel 1)"][vc_column_text el_position="first last"]
unsplash-gDe meeste ondernemers zullen zich er wel meer redden. Het is echter slim om op een aantal zaken te letten. In dit artikel laten we je vijf tips zien voor een betere belasting aangifte met betrekking tot de BTW.


READ MORE →

[/vc_column_text][/vc_accordion_tab][vc_accordion_tab title="Voordelen en nadelen van online je boekhouding doen!"][vc_column_text el_position="first last"]
unspslash -a14Is het een onomkeerbare trend? Kunnen we in de toekomst alleen nog maar online werken? Kan de boekhouding nog efficiënter gedaan worden? Houd je administratie goed op orde!


READ MORE →

[/vc_column_text][/vc_accordion_tab][vc_accordion_tab title="Hoe kun je sneller de boekhouding doen? En minder tijd besteden aan de administratie?"][vc_column_text el_position="first last"]
bmwVele ondernemers vinden het geen pretje om de boekhouding te doen. Het is iets waar ze het liefst zo min mogelijk tijd aan besteden. Misschien herken je jezelf hier wel in. Met dit artikel willen we je graag tips geven om sneller en gemakkelijker de boekhouding te doen.


READ MORE →

[/vc_column_text][/vc_accordion_tab][/vc_accordion][/vc_column][/vc_row]

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *